Choklad Biskvier à la Sara

1. Bottnar
300 gram grovt riven mandelmassa
1 st äggvita

Blanda ihop till en smidig smet, klicka ut och platta till som små kakor på bakplåtspapper.
Grädda i ugnens mitt i 175 grader i ca 10-12 minuter.
Lossa sedan försiktigt och lägg på galler för å svalna.

2. Fyllning

100 gram smör (jag tar bregott för det smakar mycket godare enligt mitt tycke)
1 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
1.5 tsk kakao

Rör ihop till en jämn smet och bred på den lite toppigt på undersidan av kakorna. Låt stå ca 1 timme i kylskåp.

3. Glasyr

125 gram mörk choklad
1 msk smör

Smält chokladen i vattenbad, klicka i smöret. Doppa kakorna hastigt i chokladen. Se till att hela fyllningen blir täckt. Ställ kakorna kallt.

Jag stoppar mina direkt i frysen när chokladen stelnat för dom är som godast att äta direkt därifrån :p

(Kommer även en liten bild på min nya söta slickepott som jag bara inte kunde gå förbi i affären.. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0