Praha, Karlovy vary, teplize och Cesky krumlov

Vi hade en underbar semester i Tjeckien!
Var runt på olika ställen och njöt av det vackra landet! :)

För mig var det 3e påsken på rad som firades i Tjeckien och varje gång är det lika underbart, fast i år var det kallt så jag var glad att jag hade benvärmare och vantar med mig :)

Vi åkte runt till olika städer, i karlsbad stannade vi två nätter och verkligen njöt av hur vackert det är! Åt god mat och promenerade runt, tog linbanan upp på berget och åt ännu mer god mat och promenerade ner därifrån.

Efter dessa två nätter åkte vi därifrån tidigt på fredag morgon då pappa skulle på möte i Most.

Före mötet släppte han av mig i Teplize där jag tillbringade 3 timmar på endast shopping! Shooooeees!! <3
Blev hela 6 par nya skor rikare! :D
2 väskor, sjalar, solbrillor, byxor, tröjor mm..
Måste erkänna att 3 timmar var alldeles lagom, dels för att jag blev trött, dels för att jag inte skulle ha fått igen resväskorna igen
men också för att det till slut inte fungerade att gå ut och in i affärerna med så många kassar! :)

Sedan blev det en bilfärd ända till Cesky krumlov som ligger vid gränsen till österrike. Cesky krumlov är en medltidsstad som är betydligt mycket grymmare än Gotland. Det är otroligt vackert och mäktigt, nästan så man fortfarande hör hästarnas klovar när dom rider in i den gamla borgen än idag.

Där åt vi god mat och promenerade runt och kollade in olika sevärdigheter.
Cesky Krumlov är ett ställe där jag mer än gärna vill hålla mitt bröllop när/om det nu blir något :)

Efter två nätter i Cesky krumlov åkte vi till Prag för att slippa sitta i bilen länge innan planer skulle gå på måndagen.
Söndag kväll mötte vi upp min brors flickvän och hennes mamma (som semestrade i Prag) och åt en middag med dom snett under den vackra karlsbron. :)

Finns mycket mer å berätta men i korta drag så var det såhär vi tillbringade våra dagar i Tjeckien! :)
Bilder kommer när det går att uppdatera på bloggen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0